Superkraft case for Whisper

Creatieve cursussen, digitaal versterkt

Context & uitdaging

WISPER organiseert creatieve cursussen in onder meer dans, fotografie, theater, literatuur en muziek. Ze hadden al eerder online campagnes opgezet, maar die leverden niet de gewenste resultaten op. Ze gingen op zoek naar een marketing performance bureau in Gent dat hun campagnes naar een hoger niveau kon tillen. Enter Superkraft.

Aanpak

We herbekeken hun volledige SEA-structuur en maakten optimaal gebruik van het Google Ad Grants-programma, waarmee non-profits een maandelijks Google Search-advertentiebudget krijgen. Op Meta (Facebook & Instagram) bouwden we een always –on strategie op, met aparte doelgroepen voor Gent, Leuven en Antwerpen.

Superkraft case for Whisper

Onze werkwijze?

Testen, leren, bijsturen. Zo schakelden we in Meta over naar ad groups per creatieve praktijk in plaats van algemene cursusoverzichten. In Google Ads experimenteerden we met verschillende manieren om het budget van de Google Grant maximaal te benutten.

Resultaten

De conversiestructuur werd overzichtelijker en de rapportering accurater. We stelden benchmarks op per doelgroep, en na een jaar zagen we dat CPM en CPC op Meta stijgen — waarop we de benchmarks meteen bijstelden.

Belangrijkste les

Performance marketing voor non-profits is perfect mogelijk — als je het structureel én creatief aanpakt. Dankzij gerichte optimalisaties bereikt WISPER vandaag meer creatieve geesten dan ooit tevoren.