Contacteer ons

Onze sociale media experts kregen de vraag om voor Gillette Venus in Frankrijk, België en Nederland haar Facebook- en Instagram-accounts te creëren en te beheren. Na de lancering leverden wij sociale media strategieën & content. Ontdek hoe wij dat doen.

Challenges

Aangezien het merk volledig ontbrak op de sociale media in België, Nederland en Frankrijk, moesten wij van nul vertrekken. Daarnaast is onze doelgroep een van de meest gegeerde in het social media landschap. Meisjes tussen 13 en 24 jaar.

  • Doelstellingen?
  • Merkvoorkeur
  • Mythes rond scheren wegwerken bij de doelgroep!
  • Groei door te winnen op concurrerende markten

Key performance indicators:

  • Bereik
  • Audience sentiment
  • Engagement rate

Solution

Naast de lancering, verzorgen we ook alle volgende social media campagnes op Facebook & Instagram. Bovendien nemen we ook de content creatie voor ons rekening. Elke maand ontwikkelen we een conversation calendar met:

  • het type social mediapost: engagement post, reach, entertainment content, video posts , carousel posts, cinemagraphs, …
  • beeld of video voor social media
  • social media teksten
  • advies over het al dan niet boosten van de content

Creative Angle

Omdat onze doelgroep veeleisend is, steunt onze aanpak op 3 contentpijlers: entertainment, product en promoties.

Entertainment posts zorgen voor merkvoorkeur en een positief consumer sentiment.

De product content zorgt voor brand recall in de winkel en de promoposts zorgen voor een piek in de verkoop.

Bovendien worden alle posts gemaakt volgens de ‘no-logo strategie’. Wanneer je het logo weghaalt, is de content dan nog herkenbaar als afkomstig van Venus? Ja?

Impact

Met ongeveer 3 posts per maand in België, Nederland en Frankrijk bereiken wij elke maand + 7 miljoen mensen.

Een overzicht:

  • maandelijks bereik: + 7 miljoen consumenten.
  • Engagement rate: 1,60%
  • audience: 97% meisjes tussen 13 en 24 jaar.
  • grootste groeimarkt: Frankrijk.

Bovendien hebben wij met onze promotionele content en merkactivatie de verkoop enorm opgedreven. Daarom werken wij nu aan promotionele content voor specifieke retailers en e-retailers.
Ons team doet ook aan community management: er wordt snel gereageerd op alle vragen en commentaren. Een zeer hoge response rate is het gevolg. Door onze aanpak zijn sociale media nu een hoeksteen van de communicatie van Gillette Venus en kon zij haar social media succesvol uitbesteden. Wil je graag meer weten? Neem dan zeker contact op.

Wil je ook betere resultaten uit jouw social media halen? Laat het ons weten, we helpen je graag verder.

 

Venus Social Media Facebook & Instagram social-media-content-best-friends-gillete-venus social-media-content-suitcase-gillette-venus