Contacteer ons

9 manieren om TikTok te veroveren als merk

24 juni 2020

TikTok is al enkele maanden the talk of the (marketing)town. Ik kende TikTok al een poosje als de favoriete app van mijn dochters, maar de afgelopen maanden merkten we een verschuiving naar een veel ouder publiek. Benieuwd of het coronavirus daar iets mee te maken heeft… Laten we eens onder de loep nemen hoe je je merk op TikTok kan lanceren!

  1. Neem je tijd!
    Gebruikers besteden veel tijd op TikTok: gemiddeld zo’n 54 minuten per dag. Maak daar dus gebruik van en begin met het opbouwen van je merk en naamsbekendheid op dit platform.
  2. Het kan snel gaan…
    Op TikTok kan je volgersaantal ongelooflijk snel groeien. In slechts een paar maanden tijd kan je aan meer dan 20.000 volgers geraken. Dit getal ligt veel hoger dan bij andere social media-kanalen. En het beste is: je kunt dit volgersaantal voornamelijk organisch bereiken.
  3. Van niche tot multinational
    Of je nu een internationaal merk bent of een niche product verkoopt, als je een verhaal te vertellen hebt, kan je het naar TikTok-content vertalen.
  4. Fun op 1, merkwaarden op 2
    TikTok draait helemaal om plezier. Dus veel plezier met je merk op TikTok. Het kan een uitdaging zijn om het leuke aspect te combineren met je merkwaarden. Maar wees niet te streng voor jezelf en voor je merk.
  5. Wees voorbereid
    Het is geen overbodige luxe om als merk scripts uit te denken voor je TikTok content. Denk bij het schrijven van deze scripts aan zaken als locatie, camerastandpunt, rekwisieten, … dit zijn allemaal die je TikToks leuker kunnen maken. Het zit ‘m in de details!
  6. Overdaad mag
    Maak minimaal 2 TikToks per dag. Hoe meer inhoud je maakt, hoe groter het bereik dat je krijgt! In tegenstelling tot andere social media kanalen is het prima om veel content te plaatsen, zonder dat het als storend wordt ervaren.
  7. #hashtag
    Hashtags zijn super belangrijk op TikTok. Maar hoe bouw je een goede hashtag-strategie? Ontdek er binnenkort meer over in ons volgend blogartikel!
  8. Huuuuge challenges
    We zijn reeds bekend met challenges door Facebook en Instagram. Maar op TikTok zijn ze huuuge! Echt ontzettend Donald Trump-kind-of-huuuge! Er bestaan zowel organische als gesponsorde challenges. Indien je budget hebt, is sponsoring een ideale opstap naar merkbekendheid! Of je kunt ook beroep doen op een influencer om deel te nemen aan je challenge. Enkele trending challenges op TikTok zijn onder meer de wipe-out challenge, waarbij je je spiegel kuist en plots in een andere, meestal glamoureuze, outfit verschijnt en de doodle challenge, waarbij men op iemands rug tekent en die persoon met dezelfde tekening proberen reproduceren.
  9. Poor little Belgium
    Tot op heden zijn er in België geen advertentiemogelijkheden op TikTok beschikbaar. In elke andere regio kan dit wel via ads.tiktok.com.

Ben je klaar om als merk TikTok te ontdekken en te veroveren? Vergeet niet ons account @superkraft.be te volgen… Tot op TikTok!

Lien
Co-founder @ Superkraft